دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا که نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور محسوب می‌شود، در انتخابات اولیه این حزب در نیوهمپشایر، با کسب اکثریت آرا، نیکی هیلی، دیگر نامزد جمهوری‌خواه را شکست داد. خبرگزاری آسوشیتدپرس دیشب پیش از اتمام انتخابات، پیروزی ترامپ را اعلام و پس از شمارش ۸۳ درصد آرا، […]

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا که نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور محسوب می‌شود، در انتخابات اولیه این حزب در نیوهمپشایر، با کسب اکثریت آرا، نیکی هیلی، دیگر نامزد جمهوری‌خواه را شکست داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دیشب پیش از اتمام انتخابات، پیروزی ترامپ را اعلام و پس از شمارش ۸۳ درصد آرا، پیروزی ۵۴ درصدی رئیس‌جمهور سابق را برآورد کرد. در سوی مقابل، هیلی که سابق فرماندار کارولینای جنوبی بود و تنها نامزد حزب جمهوری‌خواه برای به چالش کشیدن ترامپ به شمار می‌رود، ۴۳ درصد آرا را از آن خود کرد.

ترامپ در نطق پیروزی خود پس از شمارش آرا با قدردانی از حامیانش، هم هیلی و هم جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا را هدف طعنه قرار دارد و گفت که «هیلی شب خیلی بدی داشت و قرار هم نیست که برنده شود».

در این حال، هیلی به‌رغم عمل‌کرد متزلزل در انتخابات اولیه نیوهمپشایر و همچنین آیووا، متعهد شد که همچنان در رقابت بماند و گفت که با توجه به این‌که هنوز چندین ایالت دیگر باقی‌مانده، همچنان رقابت ادامه دارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv