با گذشت ماه‌ها از نبرد میان روسیه- اوکراین و پیشروی‌های مسکو در منطقه‌ی دونباس! اکنون ولادیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین در تازه‌ترین مورد اعلام کرده که همه سرزمین‌های خود را از روسیه پس خواهد گرفت. او افزوده است که اکنون وضعیت دونباس دشوار است؛ اما با کمک‌های تسلیحاتی غرب به زودی اوکراین از نظر تعداد تسلیحات […]

با گذشت ماه‌ها از نبرد میان روسیه- اوکراین و پیشروی‌های مسکو در منطقه‌ی دونباس! اکنون ولادیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین در تازه‌ترین مورد اعلام کرده که همه سرزمین‌های خود را از روسیه پس خواهد گرفت.

او افزوده است که اکنون وضعیت دونباس دشوار است؛ اما با کمک‌های تسلیحاتی غرب به زودی اوکراین از نظر تعداد تسلیحات نظامی بر روسیه چیره خواهد شد: ″اوکراین همه سرزمین خود را از روسیه پس خواهد گرفت. این یک امر ضروری است و فقط مساله زمان مطرح است. هر روز زمان تا آزادی کوتاه‌تر می‌شود و تمام تلاش‌‌های ما برای رسیدن به این هدف است″.

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری پیشین امریکا از سیاست‌های دولت کنونی واشنگتن در قبال جنگ اوکراین انتقاد کرده می‌گوید که این سیاست‌ها ممکن است منجر به جنگ جهانی سوم شود: ″اقدامات امریکا در مورد جنگ اوکراین می‌تواند اوضاع را وخیم‌‌تر کند. زیرا به دلیل حماقتی که به خاطر حرف‌ها و کارهای‌مان مرتکب می‌شویم، ممکن است با جنگ جهانی سوم روبه‌رو شویم. و این جنگ در صورت وقوع به دلیل تسلیحات هسته‌ای نوسازی شده و جدید مشابه جنگ‌های دیگر نخواهد بود″.

در همین حال سفیر روسیه در لندن ادعا کرده که مسکو قصد استفاده از سلاح هسته‌‌ای در اوکراین را ندارد. این دیپلمات روس افزوده که مسکو مطابق با اصول نظامی خود عمل می‌کند و چیزی برای پنهان کردن ندارد: ″روسیه هرگز قصد ندارد در درگیری کنونی با اوکراین از سلاح هسته‌‌ای استفاده کند. ما فهرست دقیقی از شرایط امکان استفاده از سلاح‌‌های هسته‌ای تاکتیکی را در اختیار داریم و بارها آن‌را اعلام کردیم. به‌ طور اصولی ما در خصوص موقعیت‌‌هایی صحبت می‌‌کنیم که موجودیت روسیه در خطر باشد و این مسله هیچ ارتباطی به عملیات ویژه در اوکراین ندارد″.

این در حالی‌است که سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد جنگ اوکراین را موجب تشدید سناریو قحطی مواد غذایی در جهان عنوان کرده است و هشدار داده که به دلیل جنگ اوکراین ممکن است میلیون‌‌ها تن در مرض گرسنگی و قحطی قرار بگیرند.