قرار است ترزا می، نخست ‌وزیر بریتانیا، به هند سفر کند. هیأت بزرگی از دیپلماتها، مشاوران، روزنامه ‌نگاران، بازرگانان و صاحبان صنایع خانم می را در سفرش به هند همراهی خواهند کرد. گفته شده است که، روابط تجاری با هند محور اصلی مذاکرات دو طرف خواهد بود. در آستانه سفر نخست ‌وزیر بریتانیا به هند، […]

قرار است ترزا می، نخست ‌وزیر بریتانیا، به هند سفر کند. هیأت بزرگی از دیپلماتها، مشاوران، روزنامه ‌نگاران، بازرگانان و صاحبان صنایع خانم می را در سفرش به هند همراهی خواهند کرد.

گفته شده است که، روابط تجاری با هند محور اصلی مذاکرات دو طرف خواهد بود. در آستانه سفر نخست ‌وزیر بریتانیا به هند، به نقل از مقام های هندی گزارش شده است که محدودیت های اعمال شده از سوی بریتانیا درخصوص کارگران و دانشجویان هندی می‌ تواند اثرات منفی بر رابطه تجاری بین دو کشور بجا بگذارد. به گفته ویکاس سوارآپ، یکی از سخنگویان دولت هند، تعداد دانشجویان هندی در دانشگاه ‌های بریتانیا در طی پنج سال گذشته پنجاه درصد کاهش داشته است. به گفته این مقام هندی، دلیل عمده آن اعمال محدودیت های اقامتی بر این دانشجویان پس از پایان تحصیلات شان بوده است. این اولین سفر خانم می به هند پس از مقام نخست ‌وزیری است.