ترکیه با ثبت حدود چهار هزار مورد تازه ویروس کرونا در یک شبانه روز گذشته، بیشتر تعداد مبتلایان به این ویروس را در قاره آسیا ثبت کرده است. به گفته مقام های بهداشتی ترکیه، همچنان در یک شبانه روز اخیر نزدیک به یک صد و سی تن در این کشور جان باختند و شمار جان […]

ترکیه با ثبت حدود چهار هزار مورد تازه ویروس کرونا در یک شبانه روز گذشته، بیشتر تعداد مبتلایان به این ویروس را در قاره آسیا ثبت کرده است. به گفته مقام های بهداشتی ترکیه، همچنان در یک شبانه روز اخیر نزدیک به یک صد و سی تن در این کشور جان باختند و شمار جان باختگان از مرز دو هزار تن گذشته است. با این حال، شماری افراد جان باخته درپی مبتلا شدن به بیماری کووید- نزده در اروپا از یک صد هزار تن گذشته است.

ترکیه در یک شبانه روز گذشته بیشتر تعداد جان باختگان را پس از ثبت نخستین رویداد مثبت ویروس کرونا در این کشور تجربه کرد. در یک شبانه روز گذشته دوهزار و هفده تن در این کشور از اثر ویروس کرونا جان باخته اند.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، تعداد مبتلایان به کرونا را بیش از هشتاد و شش هزار و سه صد تن اعلام کرده است.

به این ترتیب، ترکیه با پشت سر گذاشتن چین و ایران، پس از امریکا، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و بریتانیا، بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در جهان گزارش کرده است. این کشور همچنان بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در آسیا دارد در حالی که اولین مورد کرونا را چهل روز پیش اعلام کرد و پیش از آن مرزهایش را بسته بود.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه، تاکنون شش صد و سی و پنج هزار تن در این کشور آزمایش کرونا شده ‌اند و دوازده تن نیز بهبود یافته ‌اند.

ترکیه برای مقابله با همه ‌گیری کرونا مکتب ها و دانشگاه ‌ها را تعطیل و گردهمایی‌ ها و مراسم دینی در مکان های عمومی را ممنوع کرده است.

در همین حال، براساس اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز در امریکا، کل موارد گزارش شده در دنیا به حدود دو میلیون سه صد و شصت و هشت هزار تن رسیده و تعداد درگذشتگان نیز بیش از یک صد و شصت و سه هزار تن اعلام شده است.

شمار جان باختگان بر اثر مبتلا شدن به ویروس کرونا در قاره اروپا از یک صد هزار تن فراتر رفته است. به این ترتیب تقریبا دو سوم قربانیان بیماری همه گیر کووید- نزده در اروپا جان خود را از دست داده اند. با این حال، امریکا تاکنون بیشترین خسارت جانی را در میان کشورهای جهان از شیوع ویروس کرونا دیده است.

از سوی دیگر دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا ضمن انتقاد از چین تاکید کرده است که اگر این کشور “آگاهانه مسوول” شیوع ویروس جدید کرونا باشد، باید با “پیامدهای” آن رو به رو شود. رییس جمهور امریکا همچنان ادعا کرده است که در ابتدا امکان جلوگیری از شیوع این ویروس در چین وجود داشت، اما این کشور بی توجهی کرده است.