ترکیه قرار داد خرید سیستم دفاع موشکی اس- چهارصد را با روسیه امضا کرده است. رسانه‌ های خبری ترکیه به نقل از رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور، گزارش داده اند که در چارچوب اولین خرید عمده نظامی از روسیه، قرار داد خرید تعدادی موشک روسی از نوع اس- چهار صد بین دو کشور […]

ترکیه قرار داد خرید سیستم دفاع موشکی اس- چهارصد را با روسیه امضا کرده است. رسانه‌ های خبری ترکیه به نقل از رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور، گزارش داده اند که در چارچوب اولین خرید عمده نظامی از روسیه، قرار داد خرید تعدادی موشک روسی از نوع اس- چهار صد بین دو کشور نهایی و امضا شده است.

همزمان، خبرگزاری روسی تاس به نقل از ولادیمیر کوژین، از مقام های ارشد دفتر رییس جمهور این کشور گزارش داده است که فروش این سیستم به ترکیه “قطعا در راستای منافع استراتژیک” روسیه است. براساس برخی گزارشها، قرار است طی سال جاری دو سیستم موشک اس- چهارصد روسی در ترکیه استقرار یابد و دو سیستم دیگر در آن کشور مونتاژ شود. تصمیم دولت ترکیه به خرید این نوع موشک از روسیه پس از آن اتخاذ شد که آمریکا، آلمان و هلند تصمیم گرفتند قرار داد استقرار دفاع ضد موشکی پاتریوت خود در جنوب ترکیه را تمدید نکنند.