در پی تماس تلفنی دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه کرملین می گوید که این دو قصد دارند روابط آمریکا و روسیه را عادی کنند. کاخ کرملین، اعلام کرد که، در جریان این مکالمه، آقای پوتین تاکید کرده که، آماده گفتگو با دولت جدید آمریکا بر مبنای اصول برابری […]

در پی تماس تلفنی دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه کرملین می گوید که این دو قصد دارند روابط آمریکا و روسیه را عادی کنند.

کاخ کرملین، اعلام کرد که، در جریان این مکالمه، آقای پوتین تاکید کرده که، آماده گفتگو با دولت جدید آمریکا بر مبنای اصول برابری است. کرملین خبر داده است که، این دو در این تماس درباره سوریه صحبت کردند و روابط جاری روسیه و آمریکا را رضایت بخش ندانسته اند. آقای پوتین و آقای ترامپ گفتند که، تماس خود را حفظ خواهند کرد تا با هم دیدار کنند. ساعاتی پیش از گفتگوی تلفنی، شی جین‌ پینگ، رییس جمهور چین و دونالد ترامپ نیز گفتگوی تلفنی داشتند. در این گفتگو دو طرف خواهان دیدار در آینده‌ نزدیک شده اند که بتوانند درباره رابطه دو کشور صحبت کنند. تلویزیون چین به نقل از آقای شی گزارش کرده است که، آقای ترامپ در جریان این مکالمه، همکاری را تنها راه پیش روی چین و آمریکا دانسته است.