سفر رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، به منطقه خلیج فارس، که با دیدار از قطر و عربستان سعودی همراه بود، بدون پیشرفتی در بحران جاری بر سر قطر، پایان یافت. آقای تیلرسون روز چهارشنبه، یک روز پس از سفر به قطر، برای امضای توافقی در زمینه مبارزه با تروریزم، با مقام های چهار کشور عرب […]

سفر رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، به منطقه خلیج فارس، که با دیدار از قطر و عربستان سعودی همراه بود، بدون پیشرفتی در بحران جاری بر سر قطر، پایان یافت.

آقای تیلرسون روز چهارشنبه، یک روز پس از سفر به قطر، برای امضای توافقی در زمینه مبارزه با تروریزم، با مقام های چهار کشور عرب تحریم کننده قطر، دیدار کرد. اما این چهار کشور می گویند، توافق قطر با واشنگتن برای مقابله با تامین مالی تروریزم آنها را قانع نکرده است. عربستان سعودی، امارات متحد عربی، بحرین و مصر گفتند که، معامله ای که روز سه شنبه با میانجیگری آقای تیلرسون امضا شدکافی نیست. آقای تیلرسون روز سه شنبه به دوحه رفت، و تفاهمنامه ای را در زمینه مبارزه با تروریزم با قطر امضا کرد. با آنکه آقای تیلرسون پس از آن، با مقام های کشورهای تحریم کننده قطر، نیز دیدار کرد، اما این دیدار ها برسر کاهش بحران قطر تاثیری نداشته است.