میانمار و بنگلادش با امضای یک توافق‌ نامه اولیه، قرار است امکان بازگشت چند صد هزار آواره روهینگیایی را که از خشونت در استان راخین میانمار گریخته بودند، فراهم کنند. طبق آمار رسمی، ششصد و بیست هزار روهینگیایی از ماه اکتوبر گذشته، با گذر از مرز، به بنگلادش رفته اند. آنان از خشونت ارتش میانمار […]

میانمار و بنگلادش با امضای یک توافق‌ نامه اولیه، قرار است امکان بازگشت چند صد هزار آواره روهینگیایی را که از خشونت در استان راخین میانمار گریخته بودند، فراهم کنند.

طبق آمار رسمی، ششصد و بیست هزار روهینگیایی از ماه اکتوبر گذشته، با گذر از مرز، به بنگلادش رفته اند. آنان از خشونت ارتش میانمار به بنگلادش پناه برده‌اند. ابو حسن محمود علی، وزیر امور خارجه بنگلادیش صبح دیروز، در پایتخت میانمار با آنگ سان سو چی رهبر میانمار دیدار و گفتگو کرده بود، و بعد از این دیدار توافق اولیه بین دو دولت امضا شد. به نوشته رویترز، دولت میانمار در تلاش است با این توافق، از انتقادها و فشارهای گسترده بین المللی علیه خود، در ارتباط با مسلمانان روهینگیایی بکاهد. طبق گزارش عفو بین ‌الملل، ارتش و دولت میانمار مسئول اوج‌ گیری خشونت ‌های اخیر، شامل کشتار مردم روهینگیا، آتش زدن روستاها و آواره کردن بیش از شش صد هزار نفر از آن‌ هاست.