آمریکا گفته است اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به روابط دو کشور آسیب جدی زده، اما این آسیب غیر قابل جبران نیست. روز دوشنبه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست منطقه ای آسه آن به مانیل، پایتخت فیلیپین سفر کرده است در حاشیه این اجلاس با سرگی […]

آمریکا گفته است اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به روابط دو کشور آسیب جدی زده، اما این آسیب غیر قابل جبران نیست.

روز دوشنبه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست منطقه ای آسه آن به مانیل، پایتخت فیلیپین سفر کرده است در حاشیه این اجلاس با سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد. وی در پی این دیدار گفته است که معتقد است آمریکا و روسیه می توانند برای کاهش تنش کنونی در روابط دو جانبه راه حل مناسبی بیابند. روابط آمریکا و روسیه که به خصوص از زمان اقدام روسیه در جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و انضمام آن به خاک خود در سال دوهزار و چهارده به سردی گراییده بود، با اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا تیره تر شده است. آقای تیلرسون اما گفته است که به طرف روسی خود اطمینان داده است که آسیب های وارده به روابط دو کشور جبران ناپذیر و غیرقابل ترمیم نیست.