مقام‌های فرانسوی می‌گویند که در اثر غرق شدن یک قایق حامل مهاجران که به سمت بریتانیا در حرکت بودند، ۳۱ مهاجر در کانال انگلیس جان باخته‌اند. جرالد دارونین، وزیر داخله‌ی فرانسه، گفته است که این رویداد بزرگ‌ترین فاجعه‌ی مهاجرت در مسیر کانال انگلیس بوده است. به گفته‌ای این مقام ارشد فرانسوی،‌ باور بر این است […]

مقام‌های فرانسوی می‌گویند که در اثر غرق شدن یک قایق حامل مهاجران که به سمت بریتانیا در حرکت بودند، ۳۱ مهاجر در کانال انگلیس جان باخته‌اند.

جرالد دارونین، وزیر داخله‌ی فرانسه، گفته است که این رویداد بزرگ‌ترین فاجعه‌ی مهاجرت در مسیر کانال انگلیس بوده است. به گفته‌ای این مقام ارشد فرانسوی،‌ باور بر این است که ۳۴ تن در این قایق در حال سفر بود و مقام‌ها تا حال جسد ۳۱ قربانی را پیدا کرده‌اند که شامل پنج زن و یک دختر خردسال می‌شود. دو تن از این مهاجران،‌ زنده مانده‌اند. اما ظاهرا یکی از این مهاجران هنوزهم ناپدید است. مقام‌های دریایی در منطقه‌ی که عملیات نجات را نظارت می‌کنند، گفته‌اند که ۲۷ جسد پیدا شده‌است، دو تن زنده مانده است و چهار مهاجر دیگر ناپدید اند و احتمالا غرق شده‌اند. تا حال هویت قربانیان این حادثه مشخص نشده است. خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داده است که مقام‌ها تحقیقات را در مورد تشخیص هویت قربانیان آغاز کرده‌اند و قربانیان این حادثه ممکن شهروندان کشور‌های مختلف باشند. بسیاری از مهاجران به خصوص از کشور‌های مانند افغانستان،‌ سودان، عراق، اریتریا و سایر کشور‌ها به‌دلیل فقر و منازعه مجبور به ترک کشورشان شده‌اند و با قبول خطرات جدی حتا مرگ تلاش می‌کنند تا خود را به یکی از کشور‌های غربی برسانند.