جان کری وزیر امورخارجه آمریکا به دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا نسبت به نادیده گرفتن توافق هسته ای با ایران هشدار داده است. آقای کری گفته است که، توافق هسته ‌ای ایران پابرجا خواهد ماند و به دونالد ترامپ هشدار داده است که لغو این توافق لطمه جبران ‌ناپذیری به آمریکا وارد خواهد کرد. […]

جان کری وزیر امورخارجه آمریکا به دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا نسبت به نادیده گرفتن توافق هسته ای با ایران هشدار داده است. آقای کری گفته است که، توافق هسته ‌ای ایران پابرجا خواهد ماند و به دونالد ترامپ هشدار داده است که لغو این توافق لطمه جبران ‌ناپذیری به آمریکا وارد خواهد کرد.

جان کری در سخنرانی روز سه ‌شنبه خود در مجمع جهانی اقتصاد در داوس سویس گفته است که از بین بردن دستآوردهای دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بیش از آنکه ترامپ انتظار دارد، به طول خواهد کشید. وی توافق هسته ‌ای سال دوهزار و پانزده با ایران را ازجمله پیروزی ‌های سیاسی اوباما برشمرده است. این درحالیست که، دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود تهدید کرده بود که این توافقنامه را یا ملغی خواهد کرد و یا توافق بهتری را جایگزین آن خواهد کرد. بااین ‌حال، ایران به تکرار عنوان کرده است که این توافقنامه قابل ‌مذاکره نیست.