جاپان رسما به چین به خاطر نصب تجهیزات رادار در یک سکوی اکتشاف گاز در نزدیکی آب ‌های مورد مناقشه در دریای شرقی چین اعتراض کرده است. به گزارش رسانه‌ های جاپانی، توکیو نگران است که کاربرد این نوع تجهیزات صرفا برای توسعه میادین گازی نباشد و ممکن است چین بخواهد از سکوهای اکتشاف گازی […]

جاپان رسما به چین به خاطر نصب تجهیزات رادار در یک سکوی اکتشاف گاز در نزدیکی آب ‌های مورد مناقشه در دریای شرقی چین اعتراض کرده است.

به گزارش رسانه‌ های جاپانی، توکیو نگران است که کاربرد این نوع تجهیزات صرفا برای توسعه میادین گازی نباشد و ممکن است چین بخواهد از سکوهای اکتشاف گازی در آب ‌های مورد مناقشه برای مقاصد نظامی استفاده کند. سخنگوی وزارت خارجه جاپان روز یکشنبه گفت توکیو در اواخر خرداد متوجه این نوع رادار در کشتی‌ های چینی شد و روز جمعه از طریق سفارت خود در چین، توضیح پکن در این باره را خواستار شده است. جاپان، چین را به بهره برداری یکجانبه از منابع مشترک در منطقه مورد اختلاف بر خلاف توافق امضا شده میان دو طرف در سال دوهزار و هشت متهم می کند و از پکن خواسته است تا ساخت و ساز سکوهای اکتشاف نفت و گاز در دریای شرقی چین را متوقف کند.