سفر نارندا مودی نخست‌وزیر هند به یک منطقه مورد مناقشه در مرز با چین به جدال لفظی بین دو کشور منجر شد. دهلی‌نو امروز (سه‌شنبه ۲۲ حوت) اعتراض‌های پکن به سفر مودی به منطقه «آروناچال پرادش» را رد و اعلام کرد که این ایالت مرزی در شمال شرقی همیشه بخشی جدا نشدنی و غیر قابل […]

سفر نارندا مودی نخست‌وزیر هند به یک منطقه مورد مناقشه در مرز با چین به جدال لفظی بین دو کشور منجر شد. دهلی‌نو امروز (سه‌شنبه ۲۲ حوت) اعتراض‌های پکن به سفر مودی به منطقه «آروناچال پرادش» را رد و اعلام کرد که این ایالت مرزی در شمال شرقی همیشه بخشی جدا نشدنی و غیر قابل انکار از هند بوده‌است.

اظهارات وزارت خارجه هند در حالی مطرح شده که روز (دوشنبه ۲۱ حوت) وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن به شدت با فعالیت‌های مودی در این منطقه مخالف است و یک اعتراض دیپلماتیک را تسلیم هند کرده‌است.

نخست‌وزیر هند روز (شنبه ۲۰ حوت) به منطقه آروناچال پرادش سفر کرد تا در مراسم افتتاح پروژه‌های زیر ساختی از جمله تونلی که آنجا را با منطقه مرزی راهبردی تاوانگ ارتباط می‌دهد، شرکت کند. انتظار می‌رود این تونل حرکت سریع‌تر و روان‌تر نیروها را در منطقه مرزی تضمین کند.

چین منطقه آروناچال پرادش را بخشی از جنوب تبت و خاک خود می‌داند درحالی‌که هند این ادعا را رد کرده و می‌گوید این منطقه همواره بخشی از هند بوده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv