جنبش انصارالله یمن با اعلام این‌که ایتلاف سعودی در چارچوب افزایش تنش نظامی در چند نقطه دست به حملات هوایی زده، در پاسخ به این حملات، این ایتلاف را به حمله به عربستان و امارات تهدید کرده است. همزمان یک منبع مسوول یمنی روز شنبه اعلام کرد، توافقی گسترده میان انصارالله و عربستان در جریان […]

جنبش انصارالله یمن با اعلام این‌که ایتلاف سعودی در چارچوب افزایش تنش نظامی در چند نقطه دست به حملات هوایی زده، در پاسخ به این حملات، این ایتلاف را به حمله به عربستان و امارات تهدید کرده است.

همزمان یک منبع مسوول یمنی روز شنبه اعلام کرد، توافقی گسترده میان انصارالله و عربستان در جریان مذاکرات بین دو طرف از بابت سازوکار آتش‌بس به وجود آمده است. به گزارش ایسنا، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مورد حمایت انصارالله در نشست خبری گفته است که ایتلاف سعودی – اماراتی بیش از دوازده حمله هوایی به تجمع نیروهای آنان در برخی جبهه‌های جنگ در مرزهای عربستان و یمن انجام داده است. سخنگوی ارتش یمن از تنش نظامی در این منطقه سخن گفته و افزوده است که آنان این حملات ایتلاف سعودی را نقض علنی توافقنامه سویدن منعقد شده در اواخر دوهزار وهژده تحت نظارت سازمان ملل می‌دانند.