چهل و هشت نهاد مدنی و سازمان غیر دولتی به نمایندگی قوم “کارن‌” از مهم ‌ترین اقلیت قومی “کارن‌” در میانمار با انتشار بیانیه ‌ای اعلام کردند که از انجام تحقیقات بین المللی درباره نسل کشی و خشونت علیه مسلمانان آراکان حمایت می کنند. این اقلیت قومی با منشاء مغول که در استان کاین در […]

چهل و هشت نهاد مدنی و سازمان غیر دولتی به نمایندگی قوم “کارن‌” از مهم ‌ترین اقلیت قومی “کارن‌” در میانمار با انتشار بیانیه ‌ای اعلام کردند که از انجام تحقیقات بین المللی درباره نسل کشی و خشونت علیه مسلمانان آراکان حمایت می کنند.

این اقلیت قومی با منشاء مغول که در استان کاین در مرز تایلند زندگی می‌ کنند، تاکید کرده اند که اقلیت قومی کارن نیز همانند مسلمانان روهینگا سال هاست که در معرض نقض حقوق بشر از سوی ارتش میانمار قرار دارند. در این بیانیه آمده است که  مسلمانان آراکان از پرونده قتل عام مسلمانان توسط ارتش میانمار در دادگاه بین المللی و تصمیم دیوان بین المللی کیفری برای بررسی خشونت علیه مسلمانان روهینگا استقبال می ‌کنند. پیشتر دیوان کیفری بین ‌المللی، اعلام کرد که دادستان کل این دیوان مجوز آغاز تحقیقات درباره جرایم و خشونت ‌های اعمال شده علیه مسلمانان در میانمار را صادر کرده است.