فیصل مقداد در استقبال از همتای ایرانی خود در دمشق گفته است که به گونه‌ی گسترده پیگیر پرونده هسته‌‌ای است و در این پرونده از مواضع ایران حمایت می‌کند. وی تاکید کرده است که ایران به صورت گسترده تلاش کرد تا امنیت و ثبات منطقه خلیج فارس تامین شود: ″ما مشوق چنین روندی هستیم و […]

فیصل مقداد در استقبال از همتای ایرانی خود در دمشق گفته است که به گونه‌ی گسترده پیگیر پرونده هسته‌‌ای است و در این پرونده از مواضع ایران حمایت می‌کند.

وی تاکید کرده است که ایران به صورت گسترده تلاش کرد تا امنیت و ثبات منطقه خلیج فارس تامین شود:ما مشوق چنین روندی هستیم و از این روند حمایت می‌‌کنیم و همواره گفته‌ایم آماده‌ایم تا بر اساس در خواست کشور‌هایی که به این مسایل توجه دارند در این روند سهیم باشیم″.

در همین حال، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه تاکید کرده است نگرانی‌های ترکیه را در خصوص مسایل مرزی درک می‌‌کند؛ اما هر گونه اقدام نظامی در خاک سوریه را عامل ناامنی بیش‌تر و پیچیدگی بیش‌تری می‌داند.

ازسویی‌هم، وزیر امور خارجه‌ی ایران با رهبران گروه‌‌های مبارز فلسطینی مستقر در سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده است. در این دیدار، امیرعبداللهیان مساله فلسطین را مساله اول جهان اسلام دانست و بر حمایت قاطع ایران در دفاع از مقاومت مردم فلسطین تا آزادسازی سرزمین فلسطینی تاکید کرد.

در حالی وزیر خارجه‌ی سوریه از مواضع ایران در پرونده هسته‌‌ای حمایت کرده است که انریکه مورا مذاکره کننده‌ی اتحادیه‌ی اروپا نیز پس از مذاکرات دوحه گفت که به تلاش برای بازگرداندن توافق ادامه خواهند داد.