سعید خطیب ‌زاده سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران در نشست خبری ادعا کرده که امریکا ابتکارت ایران و اروپا را بی‌پاسخ گذاشته و بر همین مبنا عمل‌کرد امریکا سبب توقف در مذاکرات احیای برجام شده است. خطیب زاده تاکید کرده که مسیر ایران در مذاکرات برجام مشخص بوده و تهران منتظر تصمیم سیاسی امریکا است. خطیب […]

سعید خطیب ‌زاده سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران در نشست خبری ادعا کرده که امریکا ابتکارت ایران و اروپا را بی‌پاسخ گذاشته و بر همین مبنا عمل‌کرد امریکا سبب توقف در مذاکرات احیای برجام شده است.

خطیب زاده تاکید کرده که مسیر ایران در مذاکرات برجام مشخص بوده و تهران منتظر تصمیم سیاسی امریکا است.

خطیب ‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را غیرمنصفانه و نامتوازن خوانده و گفته است که این گزارش بازتاب دهنده واقعیت گفت‌وگوهای ایران و آژانس نیست؛ بلکه گمان می‌رود فشارها سبب شده که گزارش معمول آژانس از فضای فنی به سیاسی منتقل شده باشد.

این در حالی‌است که دو هفته پیش از پایان مذاکرات، ند پرایس سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی آمریکا اعلام کرده بود که گفت‌وگوهای احیای برجام در لحظات تعیین کننده قرار دارد و هشدار داده بود که پیشرفت‌‌های هسته‌‌ای ایران می‌تواند مزیت‌‌های برجام را اساسا بی‌معنا کند.