دادگاه عالی کلرادو با صدورحکمی اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا نمی‌تواند در رای‌گیری مقدماتی در آن ایالت شرکت کند. این نامزد پیش‌تاز جمهوری‌خواهان قول داده که درخواست تجدیدنظر کند. به گزارش ایسنا، این پرونده از سوی فعالان دموکرات به جریان افتاده که استدلال می‌کنند که ترامپ فاقد صلاحیت لازم برای نامزدی دوباره […]

دادگاه عالی کلرادو با صدورحکمی اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا نمی‌تواند در رای‌گیری مقدماتی در آن ایالت شرکت کند. این نامزد پیش‌تاز جمهوری‌خواهان قول داده که درخواست تجدیدنظر کند.

به گزارش ایسنا، این پرونده از سوی فعالان دموکرات به جریان افتاده که استدلال می‌کنند که ترامپ فاقد صلاحیت لازم برای نامزدی دوباره برای ورود به کاخ سفید است چون او در شورش علیه دولت ایالات متحده دست داشته و در این زمینه آن‌ها به بخشی از اصلاحیه چهاردهم اشاره داشتند که پس از جنگ داخلی امریکا در سال ۱۸۶۵ تصویب شد.

به گزارش راشا تودی، دموکرات‌ها از اصطلاح شورش برای توصیف حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره امریکا استفاده می‌کنند، گرچه هیچ‌کس از جمله ترامپ به این جرم خاص متهم نشده‌است.

چهار قاضی دادگاه عالی کلرادو که همگی دموکرات بودند، روز (سه‌شنبه، ۲۸ قوس) موافقت کردند که ترامپ واجد شرایط شرکت در انتخابات مقدماتی در این ایالت نیست، اما حکم خود را تا ۴ ژانویه ۲۰۲۴ در انتظار تجدیدنظر باقی نگاه می‌دارند.

به گفته استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، او در واکنش به این حکم تصمیم مذکور را کاملاً ناقص و محصول «طرح یک گروه چپ‌گرا با حمایت مالی جورج سوروس برای مداخله در انتخابات به نمایندگی از جو بایدن حقه‌باز» خواند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv