دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخن‌رانی خود در مجلس مرکزی عاشورا در واکنش به حملات رژیم اسراییل بر نوار غزه می‌گوید که مقاومت در فلسطین و لبنان ثابت کرد که این رژیم شکست پذیر است. دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد اتفاقی که در نواز غزه رخ می‌دهد تجاوز آشکار و علنی و جنایت مستقیم از […]

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخن‌رانی خود در مجلس مرکزی عاشورا در واکنش به حملات رژیم اسراییل بر نوار غزه می‌گوید که مقاومت در فلسطین و لبنان ثابت کرد که این رژیم شکست پذیر است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد اتفاقی که در نواز غزه رخ می‌دهد تجاوز آشکار و علنی و جنایت مستقیم از جانب رژیم اشغال‌گر اسراییل است: ″پاسخ‌گویی به این حمله حق ملت فلسطین، حق مقاومت و حق جنبش جهاد است و هر انسان شریفی در این دنیا باید از این حق حمایت کند و آن را زیر سوال نبرد. دشمن اشتباه می‌‌کند وقتی تصور می‌‌کند که شهروندان و مردم غزه را به وحشت می‌‌اندازد و هم‌چنین وقتی لبنان را خطاب قرار می‌دهد در حالی‌ که آن‌‌ها با ما تجربیاتی دارند، مقاومت همیشه مراقب و در کمین است″.

وی تاکید می‌کند که مقاومت علیه این رژیم و جنایت‌های صورت گرفته از سوی ارتش رژیم اسراییل تا پیروزی ادامه دارد: ″پاسخ مقاومت باید مورد حمایت و پشتی‌بانی همه باشد و ما در حزب‌الله پیگیر اتفاقات هستیم و با برادران عزیزمان در جنبش جهاد اسلامی و رهبری حماس و بقیه جناح‌ها همواره در تماس هستیم. به دشمن صهیونیستی می‌گویم درباره لبنان اشتباه محاسباتی نکن و هر کاری که انجام میدهی و هرچه می‌گویی، نمی‌تواند بر اراده و روحیه ما تأثیر بگذارد. ما به خدا و خودمان اعتماد داریم و ضعف و زبونی دشمن را باور داریم″.

درهمین حال، در پی تجاوز نظامی رژیم اسراییل به غزه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، حملات رژیم اسراییل به مردم غزه را به شدت محکوم کرد. وزیر امور خارجه ایران گفته است که تردیدی وجود ندارد که مقاومت فلسطین و مردم مقاوم غزه پیروز نهایی این میدان هستند.

از سویی‌هم، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از حمایت مردم و دولت ایران از فلسطین، تاکید کرد که رژیم اسراییل در ضعیف‌ترین وضع خود قرار دارد و رزمندگان مقاومت با عزت و قدرت از ساکنان غزه و فلسطین و آزادی قدس شریف حمایت می‌کنند.

این در حالی‌است که منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان اشغال‌گر اسراییلی بامداد روز 〈یک‌شنبه، ۱۶ اسد〉 پس از یورش به شهرهای کرانه باختری دست‌کم ۱۹ فلسطینی را به اسارت گرفتند که ۱۶ تن از آنان از اعضا و رهبران جنبش جهاد اسلامی هستند. جنبش جهاد اسلامی فلسطین رسما شهادت خالد منصور از فرماندهان ارشد گردان‌های قدس در حمله جنگنده‌های اسراییلی به رفح را تایید کرد. وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که در حملات رژیم اسراییل به غزه که وارد سومین روز خود شده است، ۳۲ تن از جمله ۶ کودک شهید و ۲۱۵ تن دیگر زخمی شدند.