روسیه در ماه فبروری ۲۰۲۲ حملاتش را به اوکراین آغاز کرد. از مان تهاجم روسیه به‌اوکراین، مسکو توانست، بخش‌های از اوکراین را تصرف کند. با گذشت بیش از ۲۰ ماه از آغاز حمله مسکو به اوکراین، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ″ناتو″، می‌گوید که جهان باید به یک نبرد طولانی در این کشور […]

روسیه در ماه فبروری ۲۰۲۲ حملاتش را به اوکراین آغاز کرد. از مان تهاجم روسیه به‌اوکراین، مسکو توانست، بخش‌های از اوکراین را تصرف کند.

با گذشت بیش از ۲۰ ماه از آغاز حمله مسکو به اوکراین، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ″ناتو″، می‌گوید که جهان باید به یک نبرد طولانی در این کشور آماده شود. ینس استولتنبرگ، در مصاحبه‌‌ای با گروه رسانه‌‌ای «فونک» که روز یک‌شنبه، منتشر شد گفته که جهان نباید انتظار پایان زودهنگام جنگ در اوکراین را داشته باشد: ″بیشتر جنگ‌ها بیش از آنچه که در زمان شروع آن‌ها پیش‌بینی می‌شود، طول می‌کشد. بنابراین ما باید برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده شویم.

به باور دبیرکل ناتو، مسکو و کی‌یف زمانی به صلح دست پیدا می‌کنند که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، سلاح خود را به زمین بگذارد: ″همه ما خواهان یک صلح سریع هستیم. اما در عین حال ما باید این را بپذیریم که اگر رییس‌جمهور، ولادیمیر زلنسکی و اوکراینی‌ها دست از جنگ بردارند، کشورشان دیگر وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، اگر رییس‌جمهور، ولادیمیرپوتین و روسیه سلاح‌های خود را زمین بگذارند، صلح خواهیم داشت.

این مقام ارشد ناتو همچنان در مورد تمایل اوکراین برای پیوستن به این پیمان نظامی گفته که کی‌یف برای پیوستن به آن نزدیک شده‌است.

در همین‌حال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که نیروهای مسلح این کشور یک هفته اخیر یازده حمله به زیرساخت‌‌های بنادر اوکراین انجام داده که این حملات باعث اختلال در تدارکات نیروهای اوکراینی در مناطق دونتسک و زاپوروژیه و نابودی زرادخانه بزرگ تسلیحات ارتش اوکراین شده است: ″نیروهای روسی طی یک هفته ۱۱ حمله گسترده به اهداف زیرساخت بندری، مکان‌های پرسونل و تاسیسات تولید و ذخیره قایق‌های موتوری بدون سرنشین اوکراینی انجام داده‌اند. مکان‌های تولید و ذخیره قایق‌های موتوری بدون سرنشین، محصولات سوختی، مهمات، تسلیحات غربی و ایستگاه‌های پرسنل نظامی اوکراین از اهداف مخشص این حملات بوده‌اند.

به ‌رغم کمک‌‌های میلیاردی نظامی و غیرنظامی کشورهای متحد کی‌یف، اما ارتش اوکراین با گذشت چندین ماه از آغاز ضد حمله، آنچه کشورهای غربی انتظارش را داشتند، دست‌آوردی به همراه نداشته است. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه اخیرا با علام شکست ضد حمله اوکراین نسبت به‌عواقب خطرناک ارسال مهمات خوشه‌ای امریکا به اوکراین هشدار داد. همچنان سازمان ملل متحد نیز ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین را نیز خطرناک خوانده‌است.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv