آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی ضمن اشاره به معضلاتی که پیش روی جهانیان است، خواستار مشارکت بیشتر جوانان برای حفاظت از کره زمین شده است. آقای گوترش در اظهارات خود گفته است سال دوهزار و بیست در حالی آغاز می شود که بی اعتمادی […]

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی ضمن اشاره به معضلاتی که پیش روی جهانیان است، خواستار مشارکت بیشتر جوانان برای حفاظت از کره زمین شده است.

آقای گوترش در اظهارات خود گفته است سال دوهزار و بیست در حالی آغاز می شود که بی اعتمادی و ناامنی، جهان هستی را فرا گرفته است. او ضمن تاکید بر روند رو به رشد نابرابری و نفرت، از جهانی یاد می کند که “درگیر جنگ های متعدد شده” و به واسطه تغییرات اقلیمی به شکلی غیرمعمول در حال گرم شدن است. دبیر کل سازمان ملل افزوده است که تغییرات آب و هوا مشکل جهان در بلند مدت نیست، بلکه خطری است که در حال حاضر انسان ها را تهدید می کند. او تاکید کرده است که در این شرایط که سیاره زمین در حال سوختن است، نمی توان نسلی بی تفاوت باقیماند. او در پایان ضمن آرزوی صلح و خوشبختی در سال دوهزار و بیست، از جوانان خواسته است تا حرکت در این مسیر را ادامه دهند.