مقام‌های سودان اعلام کردند که در اثر ریزش معدن طلا در ولایت غربی کرفان این کشور دست‌کم ۳۸ تن جان باختند. شرکت دولتی معادن سودان با نشر اعلامیه‌ای گفته ریزش در معدن مسدود شده و غیر فعال در منطقه فوجا، واقع در ۷۰۰ کیلومتری خرطوم، پایتخت این کشور، رخ داده است. اما رسانه‌های محلی گزارش […]

مقام‌های سودان اعلام کردند که در اثر ریزش معدن طلا در ولایت غربی کرفان این کشور دست‌کم ۳۸ تن جان باختند. شرکت دولتی معادن سودان با نشر اعلامیه‌ای گفته ریزش در معدن مسدود شده و غیر فعال در منطقه فوجا، واقع در ۷۰۰ کیلومتری خرطوم، پایتخت این کشور، رخ داده است.

اما رسانه‌های محلی گزارش داده اند که دست‌کم ۸ تن در اثر ریزش معدن طلا زخمی شده اند و جهت تداوی به شفاخانه انتقال داده شدند. شرکت دولتی معادن سودان گفته است که با وجود غیر فعال بودن این معدن طلا، کارگران محلی معدن پس از آن به این معدن برگشت‌اند که قوای امنیتی منطقه‌ی معدن را ترک کردند. اما در این اعلامیه مشخص نشده است که این معدن از چه زمانی به این سو غیر فعال بوده است. حکومت سودان در سراسر این کشور معادن بزرگ طلا را استخراج می‌کند. بر اساس آمار رسمی، این کشور افریقای شرقی تنها در سال ۲۰۲۲  میلادی ۳۶٫۶  تن طلا را استخراج کرد. ریزش معادن طلا در سودان به‌دلیل رعایت نشدن معیارهای ایمنی یک امر معمول به شمار می‌رود.