در یکی از خشونت بارترین هفته‌ها در میانمار چهارصد مسلمان روهینگیا، در حمله شبه نظامیان بودایی و نظامیان در طول یک هفته جان باختند. این درگیری ها در شمال غربی میانمار، و در ایالت راخین روی داده است. حمله نظامیان، واکنشی به اعتراضات مسلمانانی بود که، نسبت به سرکوب های بی‌سابقه دست به شورش زدند. […]

در یکی از خشونت بارترین هفته‌ها در میانمار چهارصد مسلمان روهینگیا، در حمله شبه نظامیان بودایی و نظامیان در طول یک هفته جان باختند.

این درگیری ها در شمال غربی میانمار، و در ایالت راخین روی داده است. حمله نظامیان، واکنشی به اعتراضات مسلمانانی بود که، نسبت به سرکوب های بی‌سابقه دست به شورش زدند. نزدیک به سی و هشت هزار تن از مسلمانان میانمار، که در اقلیت استند تاکنون خانه و کاشانه خود را ترک و به کشورهای همسایه پناهنده شدند. همچنین گزارش شده است، بیش از هژده هزار پناهجوی روهینگیا از جمعه گذشته، برای فرار از سرکوب نظامیان میانمار، از مرز مشترک وارد بنگلادش شده‌اند. بودایی‌های میانمار، اقلیت مسلمان روهینگیا را شهروند این کشور به حساب نمی ‌آورند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، روز جمعه با ابراز نگرانی از خشونت های جاری میانمار، ضمن انتقاد از عملکرد نیروهای امنیتی این کشور، خواستار حفظ آرامش و جلوگیری از بوجود آمدن یک فاجعه انسانی شد.