ارتش آمریکا در بیانیه ای تایید کرده است که دو پیمانکار آمریکایی و یک بریتانیایی ایتلاف ضد داعش در عراق در حمله ای راکتی به پایگاه تاجی در شمال بغداد پایتخت عراق کشته شده اند. براساس این بیانیه دوزاده تن دیگر نیز در این حمله زخمی شده اند. ارتش آمریکا  تایید کرده که حدود هژده […]

ارتش آمریکا در بیانیه ای تایید کرده است که دو پیمانکار آمریکایی و یک بریتانیایی ایتلاف ضد داعش در عراق در حمله ای راکتی به پایگاه تاجی در شمال بغداد پایتخت عراق کشته شده اند.

براساس این بیانیه دوزاده تن دیگر نیز در این حمله زخمی شده اند. ارتش آمریکا  تایید کرده که حدود هژده موشک به این پایگاه اصابت کرده است. مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفته است که این حمله به کشته شدن شهروندان آمریکایی و بریتانیایی منجر شده است. اما منابع آگاه آمریکایی پیشتر گفتند یک سرباز آمریکایی، یک پیمانکار آمریکایی و یک سرباز بریتانیایی در این حمله کشته شده اند. وزیران خارجه آمریکا و بریتانیا در یک تماس تلفنی بر پاسخگو بودن عاملان این حمله تاکید کرده اند. از سویی هم خبرگزاری فرانسه گزارش داده که ساعاتی پس از این حمله سه جنگنده، احتمالا وابسته به ایتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق، مواضع حشد شعبی در آن سوی مرز عراق در سوریه را بمباران کردند. در این حملات هژده تن کشته شده اند.