دیدبان حقوق بشر اروپا می ‌گوید هزاران نفری که در شرایطی “وحشتناک” در اردوگاه های پناهجویان در دو جزیره یونان زندگی می کنند، در آستانه فاجعه قرار دارند. یک کمیسر حقوق بشر شورای اروپا درباره “وضعیت خطرناک” جزایر اژه خبر داده است که محل اسکان سی وشش هزار پناهجوست. این هشدار ساعاتی پس از آن […]

دیدبان حقوق بشر اروپا می ‌گوید هزاران نفری که در شرایطی “وحشتناک” در اردوگاه های پناهجویان در دو جزیره یونان زندگی می کنند، در آستانه فاجعه قرار دارند.

یک کمیسر حقوق بشر شورای اروپا درباره “وضعیت خطرناک” جزایر اژه خبر داده است که محل اسکان سی وشش هزار پناهجوست. این هشدار ساعاتی پس از آن داده شده است که پارلمان یونان لایحه ای را برای تسریع روند اخراج پناهجویان تصویب کرده است. این درحالیست که کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان گفته است که از پناهجویان مراقبت خواهد شد اما این به معنای آن نیست که د‌رهای این کشور به روی هر کسی باز باشد. با این حال مخالفان چپگرای دولت از تصویب این لایحه انتقاد کرده و برخی از نهاد‌های حقوق بشر از جمله کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل هشدار داده است که این لایحه در مراقبت از پناهجویان محدودیت ایجاد می کند. نخست وزیر یونان اما گفته است که این لایحه، آنهایی را که شرایط پناهندگی ندارند از سفر به یونان منصرف می کند.