نهاد دیدبان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای که در آن مستندات فراوانی از نسل کشی مسلمانان در میانمار ارایه شده است، از خشونت برنامه ریزی شده علیه مسلمانان در این کشور یاد آور شده است. به گزارش شبکه خبر آسیا، این گزارش سی صفحه ای بر پایه بیش از دوصد مصاحبه و گفتگو با […]

نهاد دیدبان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای که در آن مستندات فراوانی از نسل کشی مسلمانان در میانمار ارایه شده است، از خشونت برنامه ریزی شده علیه مسلمانان در این کشور یاد آور شده است.

به گزارش شبکه خبر آسیا، این گزارش سی صفحه ای بر پایه بیش از دوصد مصاحبه و گفتگو با امدادگران بین المللی، شاهدان عینی و بازماندگان جنایاتی استند که توسط ارتش میانمار و بوداییان افراطی این کشور انجام شده است. این در حالیست که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به میانمار، وضعیت در ایالت راخین این کشور را وحشتناک توصیف کرده و گفته است که در این منطقه جنایت علیه بشریت روی داده است. سفر وزیر خارجه آمریکا پس از آن انجام می‌ شود که در جریان این هفته گروه های مدافع حقوق بشر نیز نتیجه تحقیقات داخلی ارتش میانمار در رابطه با اتهام ارتکاب جنایت را رد کرده و آن را لاپوشانی خوانده بودند.