دیدبان حقوق بشر و عفو بین الملل، دو سازمان پیشتاز در زمینه حقوق بشر روز سه شنبه با حضور در مجمع شورای امنیت سازمان ملل متحد، از این سازمان خواستند تا برای کمک به حل بحران میانمار که منجر به مرگ حدود یک هزار تن و آوارگی صدها هزار تن از اقلیت مسلمان روهینگیا شده […]

دیدبان حقوق بشر و عفو بین الملل، دو سازمان پیشتاز در زمینه حقوق بشر روز سه شنبه با حضور در مجمع شورای امنیت سازمان ملل متحد، از این سازمان خواستند تا برای کمک به حل بحران میانمار که منجر به مرگ حدود یک هزار تن و آوارگی صدها هزار تن از اقلیت مسلمان روهینگیا شده است، اقدامات موثری انجام دهد.

 

سخنگویان این دو سازمان پیش از جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره بحران میانمار، از ناتوانی این شورا در مهار خشونت های ایالت راخین ابراز ناخشنودی کردند و از سازمان ملل خواستند تا برای پایان دادن به بحران و پاکسازی قومی در این کشور چاره ای بیندیشد. درهمین حال میانمار انتقاد کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر اینکه رفتار با مسلمانان روهینگیا معادل “پاکسازی قومی” است را محکوم کرده است. براساس گزارش سازمان ملل متحد سه صد و هفتاد هزار نفر از مردم ساکن ایالت راخین در پی فرار از خشونت های اعمال شده از سوی نظامیان این کشور طی چند هفته گذشته به بنگلادش گریخته اند.