الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با نمایندگان شهرستان «خوجالی» که پیش از این در کنترل قومیت ارمنی قره‌باغ بوده، ضمن تأکید بر پذیرش تمامی شروط باکو از سوی ایروان گفت که ارمنستان که به‌دنبال صاحب جدیدی است و به سمت دیگری پناه می‌برد، باید بداند که تنها راه، پذیرش همه شروط جمهوری آذربایجان […]

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با نمایندگان شهرستان «خوجالی» که پیش از این در کنترل قومیت ارمنی قره‌باغ بوده، ضمن تأکید بر پذیرش تمامی شروط باکو از سوی ایروان گفت که ارمنستان که به‌دنبال صاحب جدیدی است و به سمت دیگری پناه می‌برد، باید بداند که تنها راه، پذیرش همه شروط جمهوری آذربایجان و دست کشیدن از ادعای ارضی خود علیه این کشور است.

این در حالی‌است که ارامنه قره باغ، منطقه‌ای که از نظر بین‌المللی به‌عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان شناخته شده؛ اما از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی خارج از کنترل باکو بود، پس از یک عملیات نظامی ۲۴ ساعته توسط ارتش جمهوری آذربایجان، در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ سنبله) مجبور به اعلام آتش‌بس با باکو شدند.

اندکی پس از این اعلام آتش‌بس، رهبری ارامنه ساکن قره‌باغ خواستار خروج از این منطقه شد. در نهایت هم تمامی ۱۲۰ هزار نفر جمعیت ارامنه ساکن قره‌باغ، این منطقه را ترک کردند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv