نشستی با حضور رهبران برخی از کشورهای اروپای شرقی، آلمان و یونان در شهر بروکسل برگزار شد. ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا در این نشست طرحی را برای مقابله با این بحران ارایه کرده است که، تعیین سهمیه برای برخی از کشورها، توقف توزیع ضربتی مهاجران در کشورها، و مدیریت این مهاجران در مناطق […]

نشستی با حضور رهبران برخی از کشورهای اروپای شرقی، آلمان و یونان در شهر بروکسل برگزار شد. ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا در این نشست طرحی را برای مقابله با این بحران ارایه کرده است که، تعیین سهمیه برای برخی از کشورها، توقف توزیع ضربتی مهاجران در کشورها، و مدیریت این مهاجران در مناطق برون مرزی کشورهایی مانند یونان، مقدونیه و آلبانیا، تهیه لیست کشورهای امن به منظور بازگرداندن پناهجویانی که کشورهای آنها در جنگ نیستند، و استقرار چهارصد پلیس مرزی بیشتر بطور هفتگی، در مرزهای سلوانیا، از جمله بندهای طرح ارایه شده از سوی رییس کمیسیون اروپاست.

میرو سرار، نخست وزیر سلوانیا که کشورش با این بحران از نزدیک درگیر است، با ابراز نگرانی از بسته شدن مرزهای دیگر کشورها در این نشست گفته است، احتمال این که آلمان و اتریش مرزهای خود را مسدود کنند، نگرانی زیادی را برانگیخته است، و بسته شدن مرزهای این دو کشور میتواند، فاجعه ی را بار آورد که تمام اروپا را در برخواهد گرفت.