خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که کوریای شمالی امروز (دوشنبه، ۱۷جدی) در حال انجام رزمایش واقعی در ساحل غربی شبه جزیره کوریای است. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این سومین روز از فعالیت‌های نظامی تمرینی پیونگ‌یانگ در سواحل غربی است که واکنشی به اتحاد فزاینده نظامی همسایه جنوبی با جاپان و امریکا محسوب می‌شود. بر پایه […]

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که کوریای شمالی امروز (دوشنبه، ۱۷جدی) در حال انجام رزمایش واقعی در ساحل غربی شبه جزیره کوریای است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این سومین روز از فعالیت‌های نظامی تمرینی پیونگ‌یانگ در سواحل غربی است که واکنشی به اتحاد فزاینده نظامی همسایه جنوبی با جاپان و امریکا محسوب می‌شود.

بر پایه گزارش یونهاپ، شهرستان اونگجین که اختیار قانونی جزایر شمال غربی کوریای جنوبی را بر عهده دارد، با شنیده شدن آتش توپخانه‌ای از طرف کوریای شمالی یک هشدار برای جزایر آن منطقه صادر کرده‌است.

شهرستان اونگجین در پیامی که برای ساکنان جزیره ارسال کرد، خبر داد: «نیروهای جزیره یونپیونگ در حال حاضر در حال پاسخ‌گویی هستند؛ اما به ساکنان توصیه می‌شود که مراقب فعالیت‌های خارج از منزل باشند».

پیونگ‌یانگ روز (شنبه، ۱۶ جدی) بیش از ۶۰ گلوله توپخانه را در نزدیکی مرز دریایی مورد مناقشه شلیک کرد. روز قبل از آن نیز در اقدامی مشابه بیش از ۲۰۰ گلوله توپخانه شلیک شده بود.

اگرچه کوریای جنوبی روز (جمعه، ۱۵ جدی) در پاسخ به گلوله‌های توپخانه شلیک‌شده توسط کوریای شمالی، رزمایش‌هایی را در دریا برگزار کرده، اما طبق اعلام خبرگزاری یونهاپ پس از حوادث روز (شنبه، ۱۶ جدی) هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار وجود ندارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv