رایلا اودینگا، زندانی سیاسی سابق و رهبر مخالفان دولت در کنیا اعلام کرده است که نتایج انتخابات ریاست جهموری این کشور را نمی پذیرد. آقای اودینگا در یک نشست خبری اعلام کرد که نتایج این انتخابات جعلی و فریبکارانه است. به گفته وی بنا بر قانون، هیات برگزار کننده انتخابات باید فرم های ثبت شده […]

رایلا اودینگا، زندانی سیاسی سابق و رهبر مخالفان دولت در کنیا اعلام کرده است که نتایج انتخابات ریاست جهموری این کشور را نمی پذیرد.

آقای اودینگا در یک نشست خبری اعلام کرد که نتایج این انتخابات جعلی و فریبکارانه است. به گفته وی بنا بر قانون، هیات برگزار کننده انتخابات باید فرم های ثبت شده را در هر مرکز رای گیری به امضای ناظران برساند تا نتایج تایید شود، اما این کار انجام نشده است. او همچنین ادعا کرده است که رایانه های استفاده شده در جریان رای گیری هک شده بودند. بنا بر نتایج اعلام شده اوهورو کنیاتا، رییس جمهور کنونی پنجاو پنج درصد آراء و رایلا اودینگا، منتقد سرسخت او چهل و چهار درصد از آراء را از آن خود کرده اند. بااین حال، این نگرانی به وجود آمده است که طرفداران آقای رایلا به خیابان ها بیایند و به این ترتیب بار دیگر تنش های داخلی در کنیا افزایش یابد.