وزیر امور خارجه روسیه می ‌گوید که ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه گروه تروریست داعش در سوریه و عراق از فروش نفت این گروه تروریستی مطلع بوده است، اما از افشای آن چشم پوشی کرده است. سرگئی لاوروف روز جمعه در نشست خبری مشترک با ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه گفته است: او متقاعد […]

وزیر امور خارجه روسیه می ‌گوید که ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه گروه تروریست داعش در سوریه و عراق از فروش نفت این گروه تروریستی مطلع بوده است، اما از افشای آن چشم پوشی کرده است. سرگئی لاوروف روز جمعه در نشست خبری مشترک با ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه گفته است: او متقاعد شده که ائتلاف تحت رهبری آمریکا همه آن فروش نفت گروه ترویستی داعش را دیده ‌اند اما به دلیلی نامشخص اقدامی علیه آن انجام نداده ‌اند.

آقای لاوروف همچنان تایید کرده که جنگنده‌ های روسیه زمانی بمباران “این صنعت جنایت ‌کاران” را در سوریه آغاز کردند که تروریست های داعش عملیات فروش نفت را شروع کرده بودند. وزیر امور خارجه روسیه همچنین خاطر نشان کرده که مسکو پیشنهادی به شورای امنیت سازمان ملل ارایه کرده و از این نهاد خواسته است گزارشی درباره فروش نفت داعش و خریداران آن تهیه کند.