رییس جمهور روسیه و شورای امنیت این کشور تعزیرات جدید احتمالی واشنگتن بر روسیه را کاملا غیر قانونی خوانده و محکوم کرده اند. دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با بیان این مطلب گفته است که آقای پوتین در دیدار با اعضای شورای امنیت روسیه گام های محتمل غیر دوستانه جدید واشنگتن را مورد بحث قرار داده […]

رییس جمهور روسیه و شورای امنیت این کشور تعزیرات جدید احتمالی واشنگتن بر روسیه را کاملا غیر قانونی خوانده و محکوم کرده اند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با بیان این مطلب گفته است که آقای پوتین در دیدار با اعضای شورای امنیت روسیه گام های محتمل غیر دوستانه جدید واشنگتن را مورد بحث قرار داده است. آقای پوتین اقدامات احتمالی آمریکا در قبال روسیه را فاقد مشروعیت بین المللی و سیاسی دانسته است. پیش از این، دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه گفته بود که اگر واشنگتن بر بانک های روسیه تعزیرات وضع کند، مسکو آن را اعلام جنگ اقتصادی تلقی خواهد کرد و در برابر آن به اقدامات سیاسی و اقتصادی و در صورت ضرورت به راه های دیگر متوصل خواهد شد. وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گفت که به ارتباط واقعه ماه مارچ مسموم شدن سرگی اسکریپال جاسوس سابق روسی و دختر وی در بریتانیا، بر روسیه تعزیرات جدید وضع می کند.