نارندرا مودی در ادامه سفرهای اروپایی‌اش بعد از آلمان و دانمارک شب 〈چهارشنبه، ۱۴ ثور〉 عازم فرانسه شد و با امانویل مکرون در کاخ الیزه دیدار کرد. در این دیدار دو طرف نگرانی عمیق خود را از بحران انسانی و جنگی که هم اکنون در اوکراین جریان دارد بیان کرده خواستار گفت‌وگو و استفاده از […]

نارندرا مودی در ادامه سفرهای اروپایی‌اش بعد از آلمان و دانمارک شب 〈چهارشنبه، ۱۴ ثور〉 عازم فرانسه شد و با امانویل مکرون در کاخ الیزه دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف نگرانی عمیق خود را از بحران انسانی و جنگی که هم اکنون در اوکراین جریان دارد بیان کرده خواستار گفت‌وگو و استفاده از مسیر دیپلماسی در مساله اوکراین شدند. در همین حال صبح روز (پنج‌شنبه، ۱۵ ثور) روسیه آتش‌بس سه روزه را در اطراف کارخانه فولاد آزوفستال در شهر ماریوپل اوکراین اعلام کرده است: ″نیروهای مسلح روسیه از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۶:۰۰ بعد از ظهر در روزهای ۵، ۶ و ۷ ماه مه یک راه رو بشردوستانه را در محدوده کارخانه فولاد آزوفستال برای خروج غیرنظامیان ایجاد خواهند کرد. و از این طریق غیرنظامیان می‌توانند به مناطق تحت کنترل روسیه یا اوکراین منتقل شوند″.

ولادیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین با اعلام این که کییف توافقی که منجر به خروج نیروهای روسیه از مناطق اشغالی خاک این کشور نشود را نمی‌پذیرد، تاکید کرده که اوکراین یک توافق ناقص را نخواهد پذیرفت. زلنسکی با اشاره به توافق‌های پیشین با مسکو بر سر مناطق جدا شده از خاک اوکراین، درخصوص کشیده شدن این کشور به یک باتلاق دیپلماتیک هشدار داد: ″من درحالی به‌عنوان رییس‌جمهور اوکراین آغاز به کار کردم که توافق‌های مینسک یک و دو وجود داشت و اسنادها نقض تعهدها را نشان می‌داد بنابراین توافق‌‌ها جدی نبودند و من با آن مخالف هستم و بدون شک ما چنین توافقی را امضا نخواهیم کرد″.

این در حالی‌است که بیش از ۷۰ روز از آغاز نبرد میان روسیه و اوکراین می‌گذرد. با شروع جنگ در اوکراین مذاکرات صلح میان دو کشور هم‌چنان آغاز شد اما تا اکنون هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.