روسیه سامانه زمین به هوای اس- چهارصد خود در حومه مسکو را در حالت آماده ‌‏باش جنگی قرار داده است. وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، سامانه جدید اس- چهارصد موسوم به پیروزی را فعال کرده و برای دفاع هوایی از مسکو و منطقه صنعتی مرکزی روسیه آماده است. بر اساس اعلام این وزارت، […]

روسیه سامانه زمین به هوای اس- چهارصد خود در حومه مسکو را در حالت آماده ‌‏باش جنگی قرار داده است. وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، سامانه جدید اس- چهارصد موسوم به پیروزی را فعال کرده و برای دفاع هوایی از مسکو و منطقه صنعتی مرکزی روسیه آماده است.

بر اساس اعلام این وزارت، سامانه دفاع موشکی اس-چهارصد ماه گذشته و پس از آزمایش در جریان رزمایشی در منطقه کاپوستین یار در مناطق جنوبی روسیه، به مسکو منتقل شد. براساس گزارش وزارت دفاع روسیه، سامانه اس- چهارصد برای مقابله سطح بالا در مقابل حملات هوایی انواع مختلف موشک‌‏ های کروز و بالستیک طراحی شده و قادر به تشخیص صد هدف و درگیر شدن با دوازده هدف به ‌طور همزمان از محدوده چهارصد کیلومتری است. این سامانه همچنان قادر است با موشک ‏هایی که با سرعت پنج کیلومتر در ثانیه در ارتفاعات مختلف حرکت می ‌کنند، مقابله کند.