سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران در ادامه سفرش به نیویارک که به‌هدف اشتراک در هفتادوهشتمین نشست مجموعه سازمان ملل صورت، با خضور در یک نشست خبری به‌سوالات خبرنگاران پاسخ داد. رییس‌جمهور ایران تبادل زندانیان میان این کشور و ایالات متحده را یک اقدام بشر دوستانه خواند و تاکید کرد که هیچ ربطی به‌موضوع هسته‌ای ایران […]

سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران در ادامه سفرش به نیویارک که به‌هدف اشتراک در هفتادوهشتمین نشست مجموعه سازمان ملل صورت، با خضور در یک نشست خبری به‌سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رییس‌جمهور ایران تبادل زندانیان میان این کشور و ایالات متحده را یک اقدام بشر دوستانه خواند و تاکید کرد که هیچ ربطی به‌موضوع هسته‌ای ایران ندارد. وی پول‌های که در کوریای جنوبی مسدود بود را حق ملت ایران خواند و افزود که این پول‌ها باید زودتر از این در اختیار دولت ایران قرار می‌گرفت.

رییس‌جمهور ایران روابط بین ایران و روسیه را بسیار خوب بیان کرده و افزوده است که دو کشور در بخش‌های مختلف بین هم همکاری نزدیک دارند؛ اما در جنگ اوکراین، جمهوری اسلامی بی‌طرف خواهد بود. وی در خصوص تنش در منطقه قره باغ گفت که باید این تنش‌ها از راه گفت‌وگو حل شوند.

ابراهیم ریسی، فعالیت‌های هسته‌ای ایران را صلح‌آمیز خواند و تاکید کرد که گزارش‌ها در خصوص افزایش غنی‌سازی یورانیوم بیش از حد مجاز نادرست است. وی رسیدن به یک توافق در خصوص احیای برجام را امکان پذیر دانست و آنرا مشروط به‌عمل کردن امریکا و سه کشور اروپایی به‌تهدات‌شان بیان کرد.

این گفته‌ها در حال بیان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران و امریکا در هفته جاری نخستین گروهی از زندانیان را تبادله کردند که از هرکشور پنج زندانی آزاد و با وساطت قطر به ‌دولت دو کشور تحویل داده ‌شدند. همچنان مقدار شش میلیاد دارایی مسدود شده ایران در کوریای جنوبی نیز آزاد و به پانک‌های در قطر انتقال داده ‌شد.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv