ولادیمیرزلنسکی رییس‌جمهور اوکراین مدعی شد که روسیه ممکن است از اوکراین به‌عنوان نقطه آغازی برای حمله به کشورهای اروپایی استفاده کند. هم‌چنان نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه گفته است که اهداف نظامی روسیه در اوکراین با وجود افزایش حمایت‌‌های نظامی مرگ‌بار آمریکا و غرب از کی‌یف محقق خواهد شد: ″روسیه قلم‌روی کشور ما را […]

ولادیمیرزلنسکی رییس‌جمهور اوکراین مدعی شد که روسیه ممکن است از اوکراین به‌عنوان نقطه آغازی برای حمله به کشورهای اروپایی استفاده کند.

هم‌چنان نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه گفته است که اهداف نظامی روسیه در اوکراین با وجود افزایش حمایت‌‌های نظامی مرگ‌بار آمریکا و غرب از کی‌یف محقق خواهد شد: ″روسیه قلم‌روی کشور ما را به‌عنوان جای پایی برای گرفتن دیگر کشورهای اروپایی می ‌بیند. این بدان معناست که اطمینان از امنیت اوکراین به معنای فراهم کردن امنیت طولانی مدت برای تمام اروپاست″.

وی هم‌چنان افزود:″روسیه مجبور شد به علت گسترش نیونازی‌‌ها در اوکراین، ایجاد کارگاه‌های بیولوژیک در این کشور در چارچوب برنامه بیولوژیک نظامی آمریکا و هم‌چنین طرح‌‌هایی که مقامات کی‌یف برای تولید سلاح هسته‌‌ای و پیوستن به ناتو دنبال می‌‌کردند، این عملیات نظامی ویژه را در اوکراین اجرا کند، تصمیم ناتو مبنی بر دشمن اعلام کردن روسیه، موجب تشدید تنش و ناامنی اروپا خواهد شد و با قانون اساسی روسیه و ناتو در تضاد است″.

درهمین‌حال، کارین ژان پیر، سخن‌گوی کاخ سفید، در یک نشست خبری اعلام کرد که مقام‌های امریکا رویکرد خود در قبال بحران اوکراین را تغییر نخواهند داد: ″از دیدگاه مقامات واشنگتن هیچ تمایلی از سوی مسکو برای انجام مذاکره وجود ندارد. مواضع ما تغییر نکرده، ما قصد داریم به حمایت از اوکراین، کمک به اوکراین برای مبارزه برای دموکراسی و برقراری تمامیت‌ارضی خود ادامه دهیم. ایالات متحده قصد ندارد کمک نظامی به کی‌یف را متوقف کند″.

با این همه جوزپ بورل، نماینده‌ی اتحادیه‌ی اروپا اعلام کرده که اتحادیه‌ی اروپا قصد جنگ با روسیه را ندارد و پاسخ اصلی به حمله‌ی نظامی مسکو به اوکراین هم‌چنان اعمال فشار سیاسی و تحریم‌ها خواهد بود.