گزارشگران سازمان ملل گزارش چهارصد و چهل و چهار صفحه ای جدیدی از مستندات کشتار و شکنجه مسلمانان روهینگیایی را توسط نظامیان میانمار امروز منتشر کرده است. دراین گزارش جزییات و شرح جنایات مختلف علیه اقلیت مسلمان مستقر در روستای”مین گی” و ده ها روستا در ایالت راخین ارایه شده که براساس آن، سربازان ارتش […]

گزارشگران سازمان ملل گزارش چهارصد و چهل و چهار صفحه ای جدیدی از مستندات کشتار و شکنجه مسلمانان روهینگیایی را توسط نظامیان میانمار امروز منتشر کرده است.

دراین گزارش جزییات و شرح جنایات مختلف علیه اقلیت مسلمان مستقر در روستای”مین گی” و ده ها روستا در ایالت راخین ارایه شده که براساس آن، سربازان ارتش میانمار با حمله به آن ها تمام مردان روستاها را ابتدا کشته و بعد فرزندان را از مادران جدا کردند تا به رودخانه و یا درون آتش بیاندازند. در این گزارش از تجاوز بودایی افراطی علیه زنان و دختران در این روستا ها نیز یاد شده است. این گزارش توسط سه نفر از بازرسان ویژه حقوق بشر سازمان ملل تهیه شده و آن ها از سازمان ملل بار دیگر خواستند که ژنرال “مینگ آنگ هلاینگ” فرمانده ارتش میانمار به همراه پنج تن دیگر از فرماندهان این ارتش به عنوان مسوولان اصلی جنایات علیه اقلیت مسلمانان مورد محاکمه جنایی قرار گیرند.