نشست سازمان همکاری اسلامی برای بررسی بحران مسلمانان برما برگزار می شود. یکی از مقام های مالزیا اعلام کرده است، که وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی هفته آینده در نشستی درشهر کوالالامپور، پایتخت مالزیا، برای بررسی درباره وضعیت مسلمانان برما شرکت خواهند کرد. بر اساس گزارشها انتظار می ‌رود پنجاه وشش نماینده از کشورهای […]

نشست سازمان همکاری اسلامی برای بررسی بحران مسلمانان برما برگزار می شود. یکی از مقام های مالزیا اعلام کرده است، که وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی هفته آینده در نشستی درشهر کوالالامپور، پایتخت مالزیا، برای بررسی درباره وضعیت مسلمانان برما شرکت خواهند کرد.

بر اساس گزارشها انتظار می ‌رود پنجاه وشش نماینده از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی  در این نشست حاضر شوند. این در حالیست که نخست ‌وزیر مالزیا اخیراً از جامعه جهانی برای پایان دادن به نسل ‌کشی روهینگیا در برما درخواست کمک کرده است. مالزیا در سال دوهزار و شانزده نیز در اعتراض به سرکوب خونین مسلمانان در برما، سفیر این کشور را در کوالالامپور فراخواند. ایالت راخین در شمال غرب برما، محل سکونت شمار زیادی از مسلمانان روهینگیا، از سال دوهزار و دوازده میلادی تاکنون صحنه خشونت قومی افراط‌ گرایان بودایی علیه مسلمانان بوده است. در این خشونت‌ ها، صدها تن کشته و ده‌ها هزار تن از بیم جان خود، خانه‌ هایشان را ترک کرده ‌اند.