به‌دنبال ادامه‌ی درگیری‌ها در اوکراین و مسدود شدن بندرها برای صادرات غله، دیمیتری پسکوف، سخن‌گوی کرملین گفته است که تماس‌‌ها بین مقام‌های مسکو و انقره در زمینه‌ی همکاری برای ایجاد یک راه‌رو امن برای صادرات غله از اوکراین از طریق وزارت دفاع روسیه انجام می‌شود. هم‌چنان واسیلی نبنزیا، نماینده‌ی دایم روسیه در سازمان ملل، تاکید […]

به‌دنبال ادامه‌ی درگیری‌ها در اوکراین و مسدود شدن بندرها برای صادرات غله، دیمیتری پسکوف، سخن‌گوی کرملین گفته است که تماس‌‌ها بین مقام‌های مسکو و انقره در زمینه‌ی همکاری برای ایجاد یک راه‌رو امن برای صادرات غله از اوکراین از طریق وزارت دفاع روسیه انجام می‌شود. هم‌چنان واسیلی نبنزیا، نماینده‌ی دایم روسیه در سازمان ملل، تاکید کرده که طرف روسی تضمین‌‌هایی برای عبور ایمن کشتی‌ها برای صادرات غله اوکراین داده است.

وی تاکید کرده که اوکراینی نیز باید بنادر خود را از وجود مین‌ها پاک‌سازی کند: ″این نشست از طریق وزارت دفاع روسیه انجام می‌شود. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه قصد ندارد در این نشست شرکت کند”. در همین حال، استفان دوجاریک سخن‌گوی سازمان ملل متحد در نشست خبری گفته است که مذاکرات در مورد پیدا کردن راه‌رو‌های امن برای صادرات غله ادامه دارد:رسانه‌های ترکیه‌ اعلام کردند، هیاتی از وزارت دفاع ملی ترکیه اواخر این هفته به روسیه خواهد رفت تا در خصوص ایجاد یک راه‌رو امن برای صادرات محصولات کشاورزی از اوکراین گفت‌وگو کند″. از سویی‌هم کی‌یف پس از هفته‌ها مذاکره با متحدان غربی خود برای دریافت سلاح‌‌های قدرتمند که قادر به دفع حملات روسیه در دونباس باشند، از ورود سلاح‌های خودکششی آلمان به زرادخانه خود خبر داده است.