یک هیأت دیپلماتیک از کوریای شمالی برای گفت‌وگو درباره راه‌های تقویت و توسعه همکاری‌های پیونگ ‌یانگ با چین، به پکن سفر کرد. رسانه دولتی کوریای شمالی ( KCNA) اعلام کرد در حالی که پیونگ یانگ به آرامی مرزهای خود را باز می‌کند و تجارت با همسایگان خود را پس از همه‌گیری کووید ۱۹ از سر […]

یک هیأت دیپلماتیک از کوریای شمالی برای گفت‌وگو درباره راه‌های تقویت و توسعه همکاری‌های پیونگ ‌یانگ با چین، به پکن سفر کرد.

رسانه دولتی کوریای شمالی ( KCNA) اعلام کرد در حالی که پیونگ یانگ به آرامی مرزهای خود را باز می‌کند و تجارت با همسایگان خود را پس از همه‌گیری کووید ۱۹ از سر می‌گیرد، یک هیأت دیپلماتیک از این کشور برای گفت‌وگو در مورد تقویت همکاری‌ها از چین دیدن کرد.

رسانه دولتی کوریای شمالی در بیانیه‌ای بدون اشاره به جزئیات این سفر اعلام کرد که پاک میونگ هو معاون وزیر امور خارجه کوریای شمالی و سون ویدونگ همتای چینی وی در مورد تقویت همکاری‌های راهبردی و روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری مرکزی کوریا، دو طرف در مورد تقویت روابط خود در آستانه هفتادوپنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک در سال آینده و همچنین موضوعات مرتبط با منافع مشترک و تقویت همکاری‌های راهبردی تبادل‌نظر کردند.

سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر در بیانیه‌ای روابط میان پکن و پیونگ‌ یانگ را در مسیر پیش‌رفت ارزیابی کرده بود.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرده بود که چین و کوریای شمالی تلاش می‌کنند تا تبادلات و همکاری‌های کلی میان دو کشور را تعمیق بخشند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv