علی‌رغم روابط متشنج اخیر میان ارمنستان و روسیه، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان به روسیه سفر کرد و وعده داد که همکاری‌های خود را در اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای حل‌وفصل موانع سیاسی بیشتر کند. ارمنستان در سال ۲۰۲۴ رئیس دوره‌ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد شد. این بلوک در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و کشورهایی نظیر بلاروس، […]

علی‌رغم روابط متشنج اخیر میان ارمنستان و روسیه، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان به روسیه سفر کرد و وعده داد که همکاری‌های خود را در اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای حل‌وفصل موانع سیاسی بیشتر کند.

ارمنستان در سال ۲۰۲۴ رئیس دوره‌ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد شد. این بلوک در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و کشورهایی نظیر بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان به همراه روسیه و ارمنستان عضو این اتحادیه هستند و جابه‌جایی رایگان کالاها و خدمات را تشویق می‌کنند.

با این حال، پاشینیان روز (دوشنبه، ۴ جدی) در جلسه شورای عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سن ‌پترزبورگ شرکت کرد.

وی طی این جلسه عنوان کرد: این اتحادیه و اصول‌های اقتصادی آن نباید با جاه‌طلبی‌های سیاسی همراه شوند. ارمنستان می‌کوشد تا از تمامی تلاش‌ها جهت سیاسی‌سازی یک‌پارچگی اوراسیا جلوگیری کند.

ارمنستان به‌شدت به تجارت روسیه وابسته ‌است و میزبان یک پایگاه نظامی روسیه است، اما روابط آن‌ها در سال گذشته بدتر شد زیرا نیروهای حافظ صلح روسیه نتوانستند راه منتهی از ارمنستان به منطقه قره‌باغ را باز کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv