همزمان با ادامه تلاش شماری از کشورها برای حل جنگ اوکراین از طریق سیاسی، ولادیمیر زلنسکی، رییس‌‌جمهوری اوکراین اعلام کرد، زمانی که نیروهای مسلح اوکراین به مرزهای سال ۱۹۹۱ برسند، کی‌یف حاضر به‌گفت‌وگو درباره صلح با روسیه خواهد بود. این در حالی‌است که معاون سنای روسیه، اظهارات زلنسکی مبنی بر رسیدن نیروهای ارتش اوکراین به […]

همزمان با ادامه تلاش شماری از کشورها برای حل جنگ اوکراین از طریق سیاسی، ولادیمیر زلنسکی، رییس‌‌جمهوری اوکراین اعلام کرد، زمانی که نیروهای مسلح اوکراین به مرزهای سال ۱۹۹۱ برسند، کی‌یف حاضر به‌گفت‌وگو درباره صلح با روسیه خواهد بود.

این در حالی‌است که معاون سنای روسیه، اظهارات زلنسکی مبنی بر رسیدن نیروهای ارتش اوکراین به مرزهای سال ۱۹۹۱ به‌عنوان شرط آغاز مذاکرات صلح را غیر واقع بینانه ارزیابی کرده‌است. از سویی‌هم، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین امریکا می‌گوید که عملکرد بایدن در برابر جنگ اوکراین، امریکا را در آستانه یک جنگ جهانی سوم قرار داده است.

در ادامه تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات مذاکرات صلح و حل مشکل اوکراین از طریق سیاسی، ولادیمیر زلنسکی، رییس‌‌جمهوری اوکراین در نشست مشترک خبری با پدرو سانچز، نخست‌‌وزیر اسپانیا، اعلام کرد، زمانی که نیروهای مسلح اوکراین به مرزهای سال نزده نود و یک برسند، کی‌یف حاضر به گفتگو درباره صلح با روسیه خواهد بود:ما تنها زمانی برای هر شکل دیپلماسی آماده خواهیم بود که واقعا به مرزهای خود در سال ۱۹۹۱ قرار داشته باشیم. مرزهای واقعی اوکراین آن است. مرز ۲۴ فبروری سال ۲۰۲۲ تنها خط تماس درگیری است، بنابراین رسیدن به آن منجر به آغاز گفتگوها برای دست یابی به صلح نخواهد شد.

درهمین‌حال، دنیس پوشیلین، رییس موقت جمهوری مردمی دونتسک در مصاحبه با خبرگزاری تاس تاکید کرد که طرح پیشنهادی ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین برای حل مسالمت آمیز مناقشه، در واقع خاری در چشم کشورهای غربی فرو می کند:طرح به اصطلاح صلح زلنسکی و اظهارات وی درباره شرط لازم حل‌و‌فصل دیپلماتیک مناقشه، بیانگر یک چیز است و صرفاً هدفش خار انداختن به چشم شرکای غربی خود است که جز دردسر نتیجه‌‌ای برای حامیان وی نخواهد داشت.

از سویی‌هم، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا در سخنرانی با حامیان خود در ایالت کارلینای جنوبی، از بایدن به دلیل اشتباه گرفتن اوکراین با عراق انتقاد کرد: ″جو بایدن ما را در آستانه یک جنگ جهانی سوم قرار داده است، زیرا او اصلاً نمی‌داند چه باید بکند.

از سویی‌هم، ویلیام برنز، رییس آژانس اطلاعات مرکزی امریکا در سخنرانی در بنیاد انگلیسی-آمریکایی ″دیچلی″ تاکید کرد که نارضایتی در میان مردم روسیه در ارتباط با اقدامات نظامی این کشور در اوکراین در حال افزایش است و این وضعیت ممکن است امکان استخدام چنین شهروندانی را به‌عنوان ماموران سیا فراهم کند:این نارضایتی یک فرصت مناسب و فقط برای یک بار در هر نسل است که اکنون برای ما در سازمان سیا بوجود آمده است و ما اجازه نخواهیم داد که این فرصت به هدر برود″.

این در حالی‌است که کنستانتین کاساچوف، معاون سنای روسیه، اظهارات زلنسکی مبنی بر رسیدن نیروهای ارتش اوکراین به مرزهای سال ۱۹۹۱ به‌عنوان شرط آغاز مذاکرات صلح را غیر واقع بینانه ارزیابی کرد. به گفته این سناتور، این یک طرح صلح نیست؛ بلکه یک ” تقاضای موقعیت حداکثری” است که دورنمای قابل تحققی ندارد.