شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه اضطراری که به درخواست آمریکا برگزار شد حملات اخیر به نفتکش ها در نزدیکی خلیج فارس را محکوم کرده و از همه طرف ها خواستار خویشتنداری برای کاهش تنش شده است. همچنین کریستوف هویسگن، سفیر آلمان در سازمان ملل، بعد از نشست اضطراری شورای امنیت به نمایندگی از […]

شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه اضطراری که به درخواست آمریکا برگزار شد حملات اخیر به نفتکش ها در نزدیکی خلیج فارس را محکوم کرده و از همه طرف ها خواستار خویشتنداری برای کاهش تنش شده است.

همچنین کریستوف هویسگن، سفیر آلمان در سازمان ملل، بعد از نشست اضطراری شورای امنیت به نمایندگی از سوی آلمان، فرانسه و بریتانیا بیانیه ای را قرائت کرده و گفته است که این سه کشور بعد از ساقط شدن هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا عمیقا نگران افزایش تنش ها در خلیج فارس استند. شورای امنیت در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات به نفتکش ها از همه طرف ها خواسته است تا در راستای جلوگیری از اوج گرفتن تنش ها و فروکش کردن آن، حداکثر خویشتنداری را نشان دهند. مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل، وضعیت جاری را “خیلی خطرناک” توصیف کرده و آمریکا را به تنش افروزی متهم کرده است.