همزمان با شکست گفتگوها میان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و جنرال خلیفه حفتر در شرق لیبیا، ارتش خودخوانده این فرمانده نظامی از هفت مسیر به طرابلس نزدیک می شوند و گزارش های تایید نشده از درگیری در اطراف فرودگاه متروک پایتخت این کشور حکایت دارد. با این حال، شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، […]

همزمان با شکست گفتگوها میان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و جنرال خلیفه حفتر در شرق لیبیا، ارتش خودخوانده این فرمانده نظامی از هفت مسیر به طرابلس نزدیک می شوند و گزارش های تایید نشده از درگیری در اطراف فرودگاه متروک پایتخت این کشور حکایت دارد.

با این حال، شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و وزیران خارجه گروه جی هفت این اقدام را محکوم کرده اند. از سویی هم دولت مرکزی لیبیا در طرابلس که مورد حمایت سازمان ملل است خواستار کمک شده است. همزمان نیروهای صلحبان سازمان ملل که در طرابلس مستقر اند، در آماده باش کامل در آمده اند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل که برای گفتگوی مستقیم با جنرال حفتر و منصرف کردن او از حمله به طرابلس به شرق لیبیا سفر کرده بود روز جمعه از بی نتیجه ماندن گفتگویش با حفتر سخن گفت.