نخست‌وزیر آلمان با بیان این‌که بیشتر کشورهای اروپایی از ارسال تسلیحات کافی به اوکراین خودداری می‌کنند، خواستار افزایش حمایت تسلیحاتی از کی‌یف شد. به گزارش ایسنا، اولاف شولتس، ‌نخست‌وزیر آلمان اظهار کرد که سلاح‌های ارسالی بیشتر کشورهای اروپایی به اوکراین برای شکست‌دادن روسیه کافی نیست و این کشورها باید حمایت خود را افزایش دهند. به […]

نخست‌وزیر آلمان با بیان این‌که بیشتر کشورهای اروپایی از ارسال تسلیحات کافی به اوکراین خودداری می‌کنند، خواستار افزایش حمایت تسلیحاتی از کی‌یف شد.

به گزارش ایسنا، اولاف شولتس، ‌نخست‌وزیر آلمان اظهار کرد که سلاح‌های ارسالی بیشتر کشورهای اروپایی به اوکراین برای شکست‌دادن روسیه کافی نیست و این کشورها باید حمایت خود را افزایش دهند.

به گزارش رویترز، حال که بودجه پیشنهادی کاخ سفید برای اوکراین با مخالفت کنگره ‌امریکا مواجه شده، شولتس گفت که کشورهای اروپایی باید تلاش بیشتری کنند. او همچنین بار دیگر تأکید کرد کشورش تا هر زمان که لازم باشد، از اوکراین حمایت خواهد کرد.

این در حالی‌است که خود آلمان نیز در ماه‌های ابتدایی جنگ اوکراین به کم‌کاری در حمایت از اوکراین متهم شده و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اروپا، با انتقادات شدیدی در این زمینه مواجه بود.

بااین‌وجود، آلمان در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین حامیان اوکراین است. برلین در اواخر سال میلادی گذشته اعلام کرد که در ۲۰۲۴ بودجه حمایتی اوکراین را دوبرابر کرده و به ۸ میلیارد دلار می‌رساند.

شولتس در یک نشست خبری در برلین گفت: کمک‌های آلمان چشم‌گیر است، اما برای تضمین امنیت اوکراین در درازمدت کافی نیست.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv