شمار افرادی که در پی بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در امریکا شغل و درآمد خود را از دست داده اند، رو به افزایش است. براساس تازه ترین آماری که مقام های امریکایی اعلام کرده اند، شمار افرادی که بیکار شده اند، از مرز بیست میلیون تن گذشته است. با این حال، دونالد ترامپ، […]

شمار افرادی که در پی بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در امریکا شغل و درآمد خود را از دست داده اند، رو به افزایش است. براساس تازه ترین آماری که مقام های امریکایی اعلام کرده اند، شمار افرادی که بیکار شده اند، از مرز بیست میلیون تن گذشته است. با این حال، دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا روز پنجشنبه طرح خود را برای بازگشایی اقتصاد این کشور ارایه کرد.

شمار افرادی که در پی بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در امریکا شغل و درآمد خود را از دست می ‌دهند همچنان رو به افزایش است. در تازه‌ ترین آماری که اداره کار امریکا منتشر کرده،‌ تصریح شده است که ظرف یک هفته گذشته پنج میلیون و دوصد هزار درخواست جدید برای دریافت حقوق بیکاری در این کشور به ثبت رسیده است. این رقم برای چهارمین هفته پیهم رکورد تاریخی محسوب می ‌شود.

این درحالیست که حدود ده میلیون شهروندان امریکایی پیش از این در دو هفته پایانی ماه مارچ “درخواست نامه بیکاری” پر کرده بودند تا از مزایای دولتی بهره ببرند. میزان بالای درخواست برای بهره بردن از بیمه و مزایای بیکاری در تاریخ امریکا بی ‌سابقه ارزیابی شده است. این بیکاری بر فعالیت بازارهای بورس و شاخص ‌های مختلف اقتصادی و صنعتی در این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

شمار موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در امریکا به شش صد و شصت هزار رسیده است. این در حالی است که از این تعداد بیش از سی و دو هزار تن جان خود را از دست داده اند.

با این حال، دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا روز پنجشنبه طرح خود را برای بازگشایی اقتصاد این کشور ارایه کرد. به گفته دونالد ترامپ از سرگیری فعالیت های اقتصادی در امریکا به صورت “مرحله به مرحله” اجرا خواهد شد.

دونالد ترامپ گفت: گروه کارشناسی ما بنا به آخرین داده ها به توافق رسیده است که ما می توانیم به سوی مرحله بعدی جنگ مان با ویروس گام برداریم. مرحله ای که ما آن را بازگشایی دوباره امریکا نامیده ایم.

دونالد ترامپ که پیش از این از اختیار کامل خود برای وادار کردن فرمانداران ایالت ها به بازگشایی اقتصاد این کشور سخن گفته بود روز پنجشنبه تاکید کرد که فعالیت های اقتصادی در ایالت ها با صلاحیت فرمانداران از سر گرفته خواهد شد. در طرح دونالد ترامپ پیش بینی شده است که فرمانداران می توانند در گام بعدی برای فعالیت های اقتصادی در ایالت خود تصمیم گیری کنند.