حزب کمونیست چین اعضای عالی ترین نهاد تصمیم گیری در حزب و کشور را تعیین کرده و شی جین پینگ برای یک دوره پنج ساله دیگر به سمت دبیرکل انتخاب شده است. روز چهارشنبه اعضای کنگره ملی حزب کمونیست در آخرین روز از نشست خود در پکن اعضای اصلی تشکیلات مرکزی حزب شامل کمیته مرکزی، […]

حزب کمونیست چین اعضای عالی ترین نهاد تصمیم گیری در حزب و کشور را تعیین کرده و شی جین پینگ برای یک دوره پنج ساله دیگر به سمت دبیرکل انتخاب شده است.

روز چهارشنبه اعضای کنگره ملی حزب کمونیست در آخرین روز از نشست خود در پکن اعضای اصلی تشکیلات مرکزی حزب شامل کمیته مرکزی، دفتر سیاسی و کمیته دایم دفتر سیاسی را تعیین کردند. کنگره ملی حزب کمونیست شی جین پینگ، رییس جمهور را برای یک دوره پنج ساله دیگر به دبیرکلی برگزید. در این سمت، او ریاست کمیته مرکزی و دفتر سیاسی را برعهده دارد و بالاترین فرد در کمیته دایم دفتر سیاسی خواهد بود. در چند سال اخیر و همزمان با رشد اقتصادی جمهوری خلق چین و کسب موقعیتی تاثیرگذار در صحنه جهانی، رهبران آن کشور سنتی را رواج دادند که براساس آن، رهبر حزب – که رهبری دولت را هم در دست می گیرد – در فاصله  های ده ساله کناره گیری می کند و جای خود را به نسل جوانتری می دهد.  همچنان لی کیانگ در سمت رییس شورای دولتی در سمت خود ابقا شد و مقام نخست وزیری را در دست خواهد داشت.