سازمان عفو بین ‌الملل با انتشار بیانیه‌ ای حکم دادگاه عربستان سعودی برای برخی عاملان جنایت قتل جمال خاشقجی را غیرعادلانه خوانده است. مدیر تحقیقات بخش خاورمیانه عفو بین ‌الملل گفته که حکم دادگاه عربستان دست داشتن مقام های عربستان سعودی در این جنایت را نادیده گرفته و در آن اشاره ای به مکان دفن […]

سازمان عفو بین ‌الملل با انتشار بیانیه‌ ای حکم دادگاه عربستان سعودی برای برخی عاملان جنایت قتل جمال خاشقجی را غیرعادلانه خوانده است.

مدیر تحقیقات بخش خاورمیانه عفو بین ‌الملل گفته که حکم دادگاه عربستان دست داشتن مقام های عربستان سعودی در این جنایت را نادیده گرفته و در آن اشاره ای به مکان دفن جسد جمال خاشقچی نشده است. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفته است که دبیرکل این سازمان همچنان خواستار تحقیقات مستقل و بیطرفانه در خصوص قتل این روزنامه نگار منتقد دولت عربستان شده است. از سویی هم اعضای دموکرات و مستقل کنگره آمریکا نیز احکام دادگاه پرونده قتل جمال خاشقچی را رد کردند. دادستان کل عربستان سعودی، پنج تن از متهمان پرونده قتل خاشقچی را به اعدام و سه مظنون را نیز به بیست و پنج سال حبس محکوم کرده است.