کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان اعلام کرده‌است که در پی واژگونی قایق پناه‌جویان روهینگیایی در آب‌های اندونزیا، حدود ۷۵ پناهجو غرق و ناپدید شدند. این سازمان افزوده که این قایق ۱۵۱ سرنشین داشته‌است. کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت در یک خبرنامه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند که این قایق حامل پناه‌جویان […]

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان اعلام کرده‌است که در پی واژگونی قایق پناه‌جویان روهینگیایی در آب‌های اندونزیا، حدود ۷۵ پناهجو غرق و ناپدید شدند.

این سازمان افزوده که این قایق ۱۵۱ سرنشین داشته‌است. کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت در یک خبرنامه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند که این قایق حامل پناه‌جویان در سواحل ولایت آچه اندونزیا در روزهای گذشته غرق شد و ۶ تن آنان را ماهی‌گیران محلی نجات دادند.

بابر بلوچ، سخنگوی بخش آسیایی کمیساری سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: «در این قایق ۱۵۱ تن بوده‌است که حدود ۷۵ تن آن‌ها توسط نیروهای ساحلی اندونزیا نجات داده شده‌اند؛ اما باقی سرنشینان این قایق غرق یا ناپدید شدند».

فعالان حقوق بشر می‌گویند که اقلیت مسلمان روهینگیا سال‌ها است که در کشور میانمار با اکثریت هندو با تبعیض و خشونت مواجه هستند.

به گفته‌ آن‌ها، مسلمانان میانمار از حقوق شهروندی برخوردار نیستند و به‌عنوان گروه «غیرمجاز و غیرقانونی»، که از جنوب آسیا به این کشور مهاجرت کرد‌ه‌اند، شناخته می‌شوند. در چند سال اخیر، این اقلیت از مسلمان به دلیل کشتار و خشونت سیستماتیک از میانمار به کشورهای چون بنگلادیش، هند، اندونزیا و دیگر کشورهای همجوار مهاجرت می‌کنند.

براساس آمار سازمان ملل، تاکنون ۲۳۰۰ پناه‌جوی روهینگیایی به اندونزیا رسیده‌اند و از سال ۲۰۱۴ تاکنون دست‌کم ۵۷۰ تن آن‌ها در دریاها غرق شده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv